Поради для поліпшення настрою

Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).

Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).

Якщо в тебе з’явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.

Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите «здрастуй», теж можна виховувати і піднімати собі настрій.

Учитель повинний бути завжди у формі, завжди підтягнутим, завжди в гарному настрої. Користуйтеся правилом Д.Карнегі: «Якщо хочеш бути щасливим – будь ним».

Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати. Пам’ятайте: думати – ваш головний обов’язок.

Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання: «Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити».

«Учителю – будь людиною!»

БЛОГ  2018

Стрес. Причини стресу

Багато століть тому людина жила у гармонії зі своєю природою. І з кінця XIX-го ст. життя принципово змінилося. Нині темп нашої діяльності став позамежним. Зараз людину ранить не ікло хижака і не спис ворога, а слово, думка, емоції.

 

    Вважається, що ворогом психічного здоров’я є стрес. Цей термін увійшов у всі мови світу з легкої руки відомого канадського фізіолога, дослідника реакцій людського організму на подразники зовнішнього середовища Ганса Сельє.   Г. Сельє визначив стрес як неспецифічну відповідь організму на будь-які впливи або ситуації (тобто стресори), що потребують пристосовування до них.

Стан стресу може виникати під впливом найрізноманітніших життєвих чинників: від повсякденних турбот до екстремальних ситуацій.

И В

ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО СУЧАСНОГО УРОКУ:

  • озброювати учнів свідомими, глибокими і міцними знаннями;
  • формувати міцні навички та вміння, сприяючи підготовці школярів до життя;
  • підвищувати виховний ефект навчання на уроці;
  • здійснювати всебічний розвиток учнів;
  • формувати в дітей самостійність, творчу активність, ініціативу як стійкі якості особи, вміння творчо вирішувати завдання, які зустрічаються в житті;
  • виробляти    вміння     самостійно     вчитися,     набувати    та поглиблювати або поповнювати знання, працювати з книгою, опановувати навички, вміння і творчо застосовувати їх на практиці;
  • формувати в школярів позитивні мотиви навчальної діяльності,пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні та набутті знань, позитивне ставлення до навчання.

 ПРАВИЛА – ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ

  • Творче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
  • Вчителі з будь-якого предмета, не тільки мови і літератури, мають слідкувати за способом та формою висловлення думки учнів.
  • Слід частіше показувати учням перспективи їх навчання.
  • Використовуйте схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.
  • Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви формуєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням предмета.
  • На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень - завтрашній активний член суспільства.
  • Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
  • Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.
  • Слід якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв'язків є обов'язковою умовою розвивального навчання.
  • Пам'ятайте, що насправді знає не той, хто переказує, а той, хто застосовує на практиці.
  • Привчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення.    .
  • Оскільки міцність запам'ятовування інформації, що засвоєна у вигляді логічних структур, є більш високою, ніж міцність розрізнених знань, закріплювати слід ті знання, що подані у цілісних логічних структурах.
  • У процесі навчання обов'язково враховуйте індивідуальні особливості кожного учня, об'єднуєте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем.
  • Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
  • Будьте обізнаними з останніми науковими досягненнями із свого предмета.

Методика і практика дистанційного навчання

Рекомендації щодо організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання